سفارش تبلیغ
صبا ویژن
`payam haye az ab gozashteh - حسن علی
غایت دانش، عمل نیکوست . [امام علی علیه السلام]
 
   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 10:2 عصر .

 

 

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:45 عصر .

 

مسلمانان آمریکا با کرى و علیه بوش
مهران قاسمى
059814.jpg
مسلمانان آمریکایى و مهاجرین مسلمان ساکن این کشور خواهان شکست بوش در انتخابات آتى ریاست جمهورى آمریکا هستند.نظرسنجى گسترده اى که در هفته گذشته میان مسلمانان داراى حق راى که قصد راى دادن دارند صورت گرفته نشان مى دهد که بیش از ۷۰ درصد از این افراد به جان کرى، نامزد حزب دموکرات راى خواهند داد. نتایج این نظرسنجى که از سوى موسسه آمارگیرى معتبر زاگبى صورت گرفته نشان مى دهد که راى بالاى مسلمانان آمریکا به سناتور کرى، بیش از آنکه به معناى تایید برنامه هاى او باشد، اعتراضى است به عملکرد رئیس جمهورى فعلى آمریکا. بسیارى از مسلمانان بوش را مسئول مستقیم تصویب قوانینى مى دانند که شرایط زندگى را براى آنان دشوار کرده است. در این میان قوانین جدیدى که امکان ورود مسلمانان به آمریکا را چه به عنوان مهاجر و چه براى تحصیل، دشوارتر از پیش ساخته است، علت اصلى نارضایتى مسلمانان از عملکرد بوش محسوب مى شود.
سیاست هاى دولت بوش به گفته مسلمانان آمریکا، باعث شده است تا هزاران تن از افراد این جامعه آواره شوند. بخشى از این افراد در جست وجوى مکانى براى زندگى به کانادا مهاجرت کرده و گروهى دیگر به کشور خود بازگشته اند.در میان مسلمانان، بخش عمده اى بر این باور هستند که آنچه بوش از آن به عنوان «نبرد علیه تروریسم» نام مى برد، در حقیقت «نبرد علیه اسلام» است و دولت فعلى ایالات متحده هیچ احترامى براى باور و ایمان آنان قایل نیست.فعالان مسلمان با تاکید بر چنین مواردى است که از دیگر مسلمانان ساکن آمریکا نیز مى خواهند که با راى دادن به «کرى» دوران سیاه بوش را پایان بخشند. حمایت آشکار جامعه مسلمانان آمریکا از نامزد دموکرات ها، این وحشت را به وجود آورده است که در صورت انتخاب مجدد بوش، رئیس جمهورى ایالات متحده در قبال حامیان رقیب خود سیاست هاى سخت ترى اتخاذ کند.فارغ از چنین نگرانى هایى «کمیته فعالیت سیاسى مسلمانان آمریکایى» به صراحت موضع رسمى خود مبنى بر حمایت از کرى را اعلام کرده است. این کمیته شامل ۷ سازمان و نهاد و متعلق به مسلمانان آمریکا مى شود.در میان نهاد هاى مسلمان، در مرکز رویکردى متفاوت اتخاذ کرده اند. «جامعه اسلامى آمریکاى شمالى» و «محفل اسلامى آ مریکاى شمالى» دو نهاد ى هستند که معتقدند مسلمانان باید شخصاً تصمیم بگیرند که به کدام نامزد راى دهند. از نگاه این دو نهاد، راى همگن و دسته جمعى، با اصل تعقل هماهنگ نیست. هر دو نهاد مزبور در جلسات اخیر خود امکان حضور نمایندگان هر دو حزب براى جلب نظر حاضرین را فراهم کرده اند. با این وجود حتى به رغم تلاش فراوان جمهوریخواهان براى جلب نظر مسلمانان در حالى که انبوهى از حاضرین به پرسش و پاسخ از نماینده دموکرات و در نهایت اعلام حمایت خود از کرى مى پرداختند، نماینده جمهوریخواهان در گوشه اى از سالن تنها مشغول تماشاى حمایت مسلمانان از نامزد حزب رقیب بود.یک گروه فعال دیگر از مسلمانان با نام «جامعه مسلمانان آمریکا» با تاسیس یک پایگاه اطلاعاتى مشخصات بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان داراى حق راى را ثبت کرده است. نکته جالب حضور بیش از یک صد هزار مسلمان در هر یک از سه ایالت بحث برانگیز فلوریدا، میشگیان و اوهایو است.این گروه سیاسى معتقد است این اطلاعات به مسلمان امکان مى دهد تا به صورتى حساب شده تر به اهداف استراتژیک خود دست یابند.انتخابات سال جارى در حالى با اقبال مسلمانان به حزب دموکرات برگزار مى شود که در انتخابات سال ،۲۰۰۰ مسلمانان آمریکایى عمدتاً به حمایت از بوش پرداخته بودند. در شرایط فعلى، اما تنها ۱۰ درصد مسلمانان بار دیگر به رئیس جمهورى فعلى راى خواهند داد.
در دیترویت؛ منطقه اى که بیشترین درصد مسلمانان در آن ساکن هستند نیز نظرسنجى ها نشان مى دهد تنها ۱۱ درصد از عملکرد بوش رضایت دارند، در حالى که ۸۵ درصد سیاست هاى او را نادرست یا کاملاً نادرست مى دانند.
یک گروه مسلمان دیگر به نام «شوراى روابط آمریکایى - اسلامى» اعلام کرده است که تعداد مسلمانان ساکن آمریکا حدود ۷ میلیون نفر برآورد مى شود. بدین ترتیب جامعه مسلمان مى تواند در انتخاب رئیس جمهورى آتى ایالات متحده نقش مهمى داشته باشد.جان زاگبى مدیر موسسه آمارگیرى معتبر و مشهور «زاگبى» ترکیب جمعیتى مسلمانان آمریکا را ۳۰ درصد آمریکایى _ آفریقایى، ۲۰ درصد پاکستانى، ۱۵ درصد آمریکایى _ عرب، ۱۳ درصد هندى و ۲۰ درصد ایرانى، ترک و آسیایى ذکر کرده است.«نهاد عواد» مدیر «شوراى روابط آمریکایى _ اسلامى» مى گوید: «ما باید صداى خود را به گوش سیاستمداران برسانیم. به همین منظور این شورا با برگزارى مراسم خاص در مساجد، سخنرانى، انتشار بیانیه و... مى کوشد تا جامعه مسلمان آمریکایى را به راى دادن به کرى تشویق کند.»
عواد معتقد است که بوش رویکرد خصمانه خود نسبت به مسلمانان و همزمان نگاه تحقیر آمیز به جایگاه کشور هاى در حال توسعه، به هیچ وجه انتخاب مناسبى به شمار نمى آید. او مى افزاید: شاید کرى هم انتخاب چندان مناسبى، حداقل با ایده آل هاى ما محسوب نشود، اما در مقایسه با بوش، مى توان از او انتظار عملکرد معقولانه تر و منصفانه ترى داشت. از نگاه بسیارى جامعه مسلمانان آمریکا، به قدر کافى از بوش صدمه دیده است. رئیس جمهورى آمریکا مى تواند هر شخصى باشد به جز بوش!

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:17 عصر .

 

آخرین گزارشها از اوضاع عراق
در طول عملیات خشونت بار در فلوجه، ۵۱ سرباز آمریکایی به قتل رسیدند
006936.jpg
گروه سیاسی خارجی: در حالیکه مردم عراق خود را برای شرکت در انتخابات دی ماه این کشور آماده می کنند، سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق ۳۵ حزب این کشور را از شرکت در انتخابات محروم کرد.فرید ایار سخنگوی کمیسیون مذکور در گفت و گو با رادیو آزاد عراق گفت: از میان ۹۱ حزب و گروه داوطلب برای شرکت در انتخابات ژانویه در عراق ۳۵ حزب به دلیل اینکه فاقد ساختار تشکیلاتی و حزبی مشخص هستند. از شرکت در انتخابات منع شدند .وی پیش بینی کرد در انتخابات این کشور حدود ۱۴ میلیون عراقی شرکت کنند.
در همین حال حسینعلی شهرستانی یکی از دستیاران آیت الله سیستانی هشدار داد که هرگونه تاخیر در برگزاری انتخابات می تواند موجب تشدید خشونت ها در این کشور شود. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس از بغداد وی افزود: تاخیر در برگزاری انتخابات موجب ناامیدی ملت و تشدید بحران و بی  ثباتی در عراق خواهد شد.
وی افزود: اکثریت ملت عراق تاکنون ساکت بوده اند و خویشتنداری خود را حفظ کرده و منتظر هستند تا نمایندگان منتخب آنها مشکلاتشان را حل کنند.اما در مقابل این تشویق، گردانهای ارتش اسلامی عراق طی اطلاعیه ای به ساکنان شهر بعقوبه این کشور هشدار داد که حق شرکت در انتخابات را ندارند. به گزارش خبرگزاری آلمان، گروه مذکور هشدار داد که هر کس در انتخابات شرکت کند مورد حمله افراد مسلح قرار خواهد گرفت.یک  گروه  مسلح  عراقی  موسوم  به ارتش  انصارالسنه  که  گمان  می رود به  تشکیلات  القاعده  وابسته است ، تهدید کرد به  مراکز انتخاباتی  و نامزدهای  انتخابات که  قرار است  در ژانویه آینده  برگزار گردد، حمله  می کند.
موصل در آستانه یورش نظامیان عراق
کماندوهای عراقی با پشتیبانی سربازان آمریکایی آماده می شوند تا به مواضع شبه نظامیان در شهر موصل واقع در شمال عراق یورش ببرند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از موصل بشار عمر از تیپ کماندوهای عراقی اعلام کرد:  شماری از سربازان زبده به یکی از مراکز بیمارستانی حمله کردند که در آن حدود بیست فرد که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند، بستری بودند.به گفته وی، شش تن از زخمی ها برای بازجویی بازداشت شدند. این افراد احتمالا در درگیری های هفته گذشته دخیل بوده اند.مغازه های این شهر روز پنجشنبه بسته بود و تردد نیز کاهش یافته بود.مایکل کوریلا از افسران ارتش آمریکا اعلام کرد: شورشیان دو تن از اعضای گارد ملی عراق را ربوده اند.
سایت خبری سی.ان.ان دیروز اعلام کرد: در طول عملیات خشونت بار در فلوجه، ۵۱ سرباز آمریکایی به قتل رسیدند. پیش تر خبرها حاکی از کشته شدن ۳۷ نظامی آمریکایی بود. در این عملیات بیش از ۱۲۰۰ شبه نظامی کشته و افزون بر ۴۰۰ تن از آنان نیز به اسارت درآمدند. این در حالی است که جنگجویان شهر فلوجه طی بیانیه ای ادعا کردند ۴۰۰ سرباز آمریکایی و ۱۴۰ سرباز عراقی را به قتل رسانده اند . آنها همچنین اعلام کردند که دو هواپیمای اف ۱۶ و ۱۱ هلیکوپتر را ساقط نموده و ۱۲۳ سرباز عراقی و ۱۵ انگلیسی را به اسارت گرفته اند .
نمایش مخفیگاه الزرقاوی
تلویزیون  عراق  ، صحنه هایی  از مخفیگاههای  ابومصعب  الزرقاوی تبعه  اردنی  که  آمریکا مدعی  است  بیشتر عملیات  تروریستی  و خرابکارانه  عراق را او هدایت  می کند، در مناطق  مختلف  شهر فلوجه  را نشان  داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس  گزارش  پنجشنبه  شب  تلویزیون  عراق ، در این  صحنه های  تلویزیونی  محل نگهداری  سلاح  و افراد ربوده  شده  به  نمایش  در آمد. تلویزیون  عراق   به  سرنوشت  الزرقاوی  که  عملیات  فلوجه  با هدف  ازبین  بردن  او و گروهش  صورت  گرفت  اشاره  نکرد.
رادیو آزاد عراق  نیز گزارش  داد که  ارتش  آمریکا روز پنجشنبه  مدعی  شد، شخصی  به  نام  حسن  طلاوی  که  به  عنوان  رابط الزرقاوی  و موید یونس  احمدفرمانده  شاخه  نظامی حزب  بعث  فعالیت  می کرد، در کرکوک  دستگیر شده  است . براساس  بیانیه  محلی  ارتش  آمریکا، این  فرد روز پنجشنبه  در منطقه  الزاک در غرب  کرکوک  دستگیر شد.
این در حالی است که آمریکا اعلام  کرد مبلغ  پنج  میلیون  دلار به  کسی  که  با ارائه  اطلاعاتی  به دستگیری  ابومصعب  السوری  ،متحد ابو مصعب  الزرقاوی ، در عراق  کمک  کندپرداخت  خواهد کرد.
سایر خبرها
گروه ابومصعب الزرقاوی، دیروز اعلام کرد: سر دو تن از اعضای گارد ملی عراق در شهر موصل را بریده است.
*سخنگوی مقتدا صدر اعلام کرد: شیخ هاشم ابورقیف یکی از مقام های ارشد مهدی وابسته به مقتدا صدر روز پنجشنبه در شهر نجف دستگیر شد.
*یک منبع پلیس عراق به خبرگزاری آلمان گفت: ۳۵ پلیس عراق از ۶۵ پلیسی که روز سه شنبه به هنگام بازگشت از ایران ربوده شده بودند، توانستند از دست ربایندگان خود فرار کنند.

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:14 عصر .

 

فوتبال  مقدماتی  جام  جهانی  ۲۰۰۶ آلمان
با شکست برزیل آرژانتین به صدر رفت
006996.jpg
گروه ورزشی: تیم  ملی  فوتبال  آرژانتین  با پیروزی  مقابل  تیم  ونزوئلا به  تنهایی  درصدرجدول  رده بندی  مسابقات  فوتبال  مقدماتی  جام  جهانی  ۲۰۰۶ آلمان  در منطقه آمریکای  جنوبی  قرار گرفت . به گزارش  خبرگزاری  فرانسه ، تیم  آرژانتین  در این  چارچوب  چهارشنبه شب  درورزشگاه  شهر بوینوس آیرس  مقابل  تیم  ونزوئلا به  برتری  ۳ بر ۲ رسید تا با۲۲ امتیاز پیشتاز پیکارهای  این  گروه  شود. شکست  یک  بر صفر تیم  برزیل  مقابل  اکوادور سبب  شد این  تیم  با دو امتیازاختلاف  نسبت  به  تیم  آرژانتین  در مکان  دوم  بایستد. در سایر دیدارهای  دیشب  تیم  پرو ۲ بر یک  شیلی  را برد، کلمبیا یک  برصفر بر تیم  بولیوی  غلبه  کرد و اروگوئه  با همین  نتیجه  بر تیم  پاراگوئه  چیره  شد

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت


   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:13 عصر .

 

السفیر گلزنی دایی را تحسین برانگیز خواند
006990.jpg
روزنامه  لبنانی «السفیر» روز جمعه  نوشت : علی  دایی  نخستین  بازیکن  درتاریخ  فوتبال  جهان  است  که  شمار گل های  ملی اش  از مرز ۱۰۰ گل  گذشت  و این  امربرای  یک  بازیکن  تحسین  برانگیز است .
این  روزنامه  افزود: دایی  مهاجم  بلندبالای  تیم  ملی  فوتبال  ایران  نخستین بازیکنی  است  که  شمار گل های  ملی  زده  خود در ۱۳۳ بازی  ملی  را به  ۱۰۲ گل رسانده  است .
السفیر نوشت : دایی  در بازی  روز چهارشنبه  گذشته  مقابل  تیم  لائوس  چهارگل  دردقایق  ۷ ، ۱۹ ، ۲۷ و ۵۸ درون  دروازه  این  تیم  قرار داد که  این  بازی  درپایان  با نتیجه  ۷ بر صفر به  سود تیم  ایران  پایان  یافت .
روزنامه  لبنانی  افزود: دایی  توانست  رکورد پیشین  گل های  زده  ملی را  که  با ۸۴گل  متعلق  به  پوشکاش  مجارستانی  بود، پشت  سر بگذارد.
به  نوشته  السفیر، پله  اسطوره  فوتبال  برزیل  با ۷۷ گل  زده  در مرتبه  سوم بهترین  گلزنان  ملی  فوتبال  جهان  قرار دارد.

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:8 عصر .

 

پیام مقام معظم رهبری درباره جنایات آمریکا در عراق:
امت اسلامی به وظیفه خود
در این دوران سرنوشت ساز
عمل کنند
006969.jpg
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی خطاب به امت اسلامی با اشاره به اوضاع مصیبت بار فلوجه و گسترش و شدت یافتن جنایات اشغالگران در عراق، ملت ها، دولت ها، مجامع و نخبگان مسلمان و عرب را به انجام وظیفه  خود در این دورانی که برای امت اسلامی سرنوشت ساز است فراخواندند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امت اسلامی!
حوادث مصیبت بار عراق اکنون به حدی رسیده است که جا دارد هر انسان مسلمان یا برخوردار از عواطف انسانی را به شدت مصیبت زده و نگران سازد.
کشتار کودکان و زنان و غیر نظامیان در تعداد هزاران، اعدام مجروحان، دستگیری افراد بی گناه، ویران کردن خانه ها و مساجد و عبادتگاه ها، شکستن حریم خانواده ها که در مقیاس های شگفت آور در فلوجه صورت گرفته، خواب را از چشم ها و راحت را از دل ها می زداید. اکنون پس از فلوجه سخن از تکرار فاجعه در موصل و سامرا، و بعقوبه و شهرهای دیگر است و این همه جنایت فقط با این بهانه از سوی اشغالگران توجیه می شود که گروهی تروریست در میان مردم اند. آیا وجود جمعی تروریست در میان مردم اگر این ادعا که جداً مورد تردید است، راست باشد مجوز کشتن بی گناهان و بی درمان گذاشتن مجروحان و بدون آب و غذا رها کردن کودکان است؟
کسانی که لغو حکم اعدام برای جنایت کاران را از افتخارات خود می شمرند چگونه حاضرند اعدام های دسته جمعی بی گناهان را با خونسردی تماشا کنند؟ دولت های اسلامی و عربی چگونه حاضرند نقش ناظر بی تفاوت ایفا کنند؟ ندای «یاللمسلمین» خانواده ها و مردم از عراق به گوش
می رسد، آیا این به دولت ها و ملت ها تکلیف نمی کند که حداقل در برابر این ظلم بزرگی که از سوی «مستکبران حربی» بر جمعی مسلمان مظلوم می رود، حداقل صدا به اعتراض بلند کنند؟ این جانب از امت اسلامی در هر یک از نقاط جهان به ویژه از دولت ها و مجامع و نخبگان مسلمان و عرب انتظار دارم که به وظیفه  خود در این دورانی که برای امت اسلامی سرنوشت ساز است عمل کنند. ولا حول ولا قوة الا بالله
سیدعلی خامنه ای
پنجم شوال ۱۴۲۵ مصادف با بیست و هشتم آبان ماه ۱۳۸۳

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:4 عصر .

 

شهرداری هزینه های اجرای نخستین مونوریل تهران را اعلام کرد
هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری :
مترو ۴۰ میلیون دلار ، مونوریل ۷ میلیون دلار
006957.jpg
گروه شهری: هزینه های اجرای نخستین خط مونوریل در تهران در مسیر میدان دوم صادقیه - فرودگاه مهرآباد اعلام شد.
مسیر عبور قطار هوایی که به طول تقریبی  ۹ کیلومتر و با رعایت مسایل ترافیکی و میراث فرهنگی از فرودگاه مهرآباد شروع و پس از عبور از شهرک های اکباتان و بیمه، میدان آزادی، پایانه مسافربری غرب و ایستگاه متروی صادقیه به میدان دوم صادقیه ختم می شود، با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درمی آید و سرمایه گذار موظف است، تعداد  ۱۲ واگن ( ۳ قطار) را به صورت آماده خریداری و راه اندازی کند. بر پایه این گزارش بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک برآورد اولیه هزینه های اجرایی پروژه مونوریل با توجه به امکانات داخلی به این شرح اعلام شده است:
- هزینه های ساختمانی شامل اجرای مسیر، اجرای پنج ایستگاه و تعمیرگاه و پارکینگ مرکزی به میزان  ۱۴۶ میلیارد ریال
- هزینه های برق و کنترل شامل سیستم های برق مرکزی و ایستگاهی، اتاق کنترل مرکزی و مونیتورینگ به میزان  ۵/۲۵ میلیارد ریال
- هزینه های ناوگان شامل  ۱۲ قطار  ۴ واگنه به میزان  ۷۲ میلیارد ریال و در مجموع  ۵/۲۴۳ میلیارد ریال. این گزارش اضافه می کند در برابر هزینه های فوق، شهرداری تهران با ارایه فضای تجاری و بیست سال بهره برداری از سیستم موافقت نموده است. بر اساس اعلام سازمان ترافیک هزینه های جدید پروژه به شرح زیر می باشد: پل های پیش ساخته  ۲۲ میلیارد و  ۴۰۰ میلیون ریال، ستون و سرستون  ۲۲ میلیون و  ۷۵۰ میلیون ریال، شمع  ۲۰ میلیارد و  ۳۰۰ میلیون ریال، ایستگاه ها  ۴۵ میلیارد ریال، قطار داخلی  ۶۴ میلیارد و  ۸۰۰ میلیون ریال، تجهیزات ایستگاه داخلی  ۲ میلیارد ریال، پارکینگ و سرویس مرکزی  ۱۱ میلیارد ریال، سوئیچینگ  ۱۰میلیارد و  ۸۰۰ میلیون ریال، قطار خارجی  ۱۵ میلیارد دلار، تجهیزات ایستگاه خارجی  ۱ میلیون دلار، سیستم برق، کنترل، مخابرات و مونیتورینگ  ۱۵ میلیون دلار، تجهیزات واگن های داخلی یک میلیون و  ۶۲۰ هزار دلار، محاسبه و طراحی  ۲ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال، نصب و راه اندازی یک میلیون و  ۸۰۰ هزار دلار. جمع کل هزینه ریالی  ۲۱۰ میلیارد و  ۵۵۰ میلیون ریال، جمع کل هزینه  ارزی  ۳۴ میلیون و  ۴۲۰ هزار دلار، معادل  ۲۹۹ میلیارد و  ۴۵۴ میلیون ریال، هزینه کل ریالی  ۵۰۱ میلیارد و  ۴ میلیون ریال، هزینه مدیر  ۱۰ میلیارد و  ۲۰ میلیون و  ۸۰ هزار ریال، هزینه های جانبی  ۱۵ میلیارد و  ۳۰ میلیون و  ۱۲۰ هزار ریال و هزینه کل  ۵۲۶ میلیارد و  ۵۴ میلیون و  ۲۰۰ هزار ریال. به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هزینه  اجرای مونوریل حدود  ۷ میلیون دلار در هر کیلومتر می باشد که در مقایسه با سایر سیستم های ریلی از جمله مترو که حدود  ۴۰ میلیون دلار در هر کیلومتر می باشد به مراتب ارزان تر و اقتصادی تر بوده، ضمن آن که در زمان کوتاه تری به بهره برداری می رسد.

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 9:2 عصر .

 

تیم ایران در برابر تیم لائوس یک بازى منطقى و عاقلانه انجام داد و با وجود آنکه به پیروزى اطمینان داشت اما کاملاً آگاهانه به میدان رفت.مطمئنم که تیم ایران با این بازیکنان مى تواند به راحتى به جام جهانى صعود کند.بازى تیم هاى ملى فوتبال ایران و لائوس یکطرفه و ساده بود و خیلى خوشحال هستم که مربیان به بازیکنان هشدار داده بودند که باید یک بازى تهاجمى انجام دهند.در این بازى استراتژى تیم ایران بیشتر روى جنبه هاى تهاجمى بود و لائوس تیمى نبود که بتواند مقابل ایران بایستد. این تیم تحرکى در خط حمله نداشت ما یک بازى ساده و روان و آسوده یى براى تیم ملى ایران بود که حق مسلم تیم ما برد بود.اما درباره روى آوردن تیم به بازى هوایى؛ استراتژى تیم را در هر بازى سرمربى مشخص مى کند و به نظر من استراتژى تیم در برابر لائوس درست بود. ما در مقابل تیمى که از خط دفاعى با قد و قواره کوچک برخوردار است باید کارهاى هوایى را در اولویت قرار بدهیم.
معمولاً تیم هاى قوى در برابر تیم هاى ضعیف حمله از جناحین را در دستور کار قرار مى دهند که براى تیم ایران نیز نتیجه بخش بود. البته به نظر من مربیان نمى خواستند که بازیکنان در کوران مسابقه هاى لیگ دچار آسیب دیدگى و یا فشار شوند.در این بازى على دایى رکورد خیلى جالبى به دست آورد و قدرت گلزنى او که بیشتر سرزنى است مهم ترین راه براى رسیدن به برترى در این مسابقه بود.
تیم ملى ایران پتانسیل کافى و لازم را براى حضور قدرتمندانه در مرحله دوم دارد و فقط باید درست برنامه ریزى کند.
ما باید حریفان را درست بشناسیم و با توجه به نوع و شیوه بازى این حریفان تیم هاى دیدارهاى تدارکاتى و دوستانه را انتخاب کنیم. در مرحله دوم مهم ترین مشکل ما تیم هاى عربى که همیشه ما را آزار داده اند، هستند و در هر صورت برنامه ریزى و انتخاب حریفان براى رویارویى با این تیم ها فوق العاده از اهمیت زیادى برخوردار است. تیم ملى فوتبال ایران برابر تیم هاى کره شمالى، جنوبى و ژاپن مشکلى ندارد اما باید فدراسیون فوتبال طورى برنامه ریزى کند که لیگ لطمه نبیند و بچه ها با شور و حال در لیگ شرکت کنند.

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 8:59 عصر .

 

شهردار تهران اعلام کرد:
جزئیات طرح تعریض خیابان ولیعصر
از ونک تا تقاطع شهید چمران

تعریض خیابان ولیعصر با حفظ هویت تاریخی و درختان کهنسال آن انجام می شود
006948.jpg
گروه شهری: شهردار تهران در حاشیه دیدار با شهروندان منطقه ۱۶ تهران، ضمن اعلام جزئیات مربوط به طرح تعریض خیابان ولیعصر، از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، لوازم ورزشی و تجهیزات آزمایشگاهی در تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر احمدی نژاد خاطرنشان ساخت: به ابتکار شورای شهر تهران و مدیریت شهری و به منظور حمایت از نهادهای پایدار و اصیل فرهنگی از جمله مدارس، دانشگاهها، مساجد و حوزه های علمیه، نمایشگاه بزرگ اهداء کتاب، لوازم ورزشی و تجهیزات آزمایشگاهی از دوم آذرماه امسال در محل خانه هنرهای ایرانی برپا می شود.
شهردار تهران از این اقدام به عنوان یک رخداد موثر فرهنگی نام برد و گفت:
ما فکر می کنیم اولویت نخست سرمایه گذاری کشور در حوزه آموزش و پرورش است جایی که  آینده کشور در آن رقم می خورد، لذا یکی از سیاستهای قطعی مدیریت شهری همانا حمایت از پایه های فرهنگی کشور است.
احمدی نژاد افزود: از طرف شهرداری و شورای شهر تهران بیش از ۳۰ میلیارد ریال کتاب، لوازم ورزشی و تجهیزات آزمایشگاهی به مدارس تهران اهداء می شود، ضمن اینکه امسال نسبت به سال گذشته تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه به ۳ برابر مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
شهردار تهران با اشاره به وجود معضل بیکاری و حل مشکل آن دسته از شهروندانی که ناچارند برای امرار معاش و تأمین نیازهای روزانه خود به دستفروشی و متعاقب آن استفاده از معابر عمومی برای عرضه کالاهای خود بپردازند گفت: در راستای حل این معضل از سال گذشته ایجاد بازارچه های محلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت بطوری که برای هر منطقه از تهران با هماهنگی با نهادهای مربوطه، ضمن شناسایی محلی برای احداث اینگونه بازارچه ها، کار هدایت و نظارت بر نحوه اداره بازارچه ها هم صورت می گیرد.
وی گفت: در حال حاضر ۶ بازارچه آماده بهره برداری می باشد و نخستین آنها اوایل هفته گذشته در منطقه ۵ گشایش یافت.
احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال در نیمی از ۲۲ منطقه تهران کار راه اندازی این بازارچه ها به اتمام برسد.
شهردار تهران ضمن تأیید خبر تعریض بخش غربی خیابان ولیعصر از محدوده میدان ونک تا پارک وی (تقاطع شهید چمران) خیابان ولیعصر را به عنوان طولانی ترین و زیباترین خیابانهای تهران به لحاظ برخورداری از فضای سبز و درختان کهنسال توصیف کرد و گفت: یک گروه مطالعاتی تعیین شده اند که با حفظ درختان و فضای سبز این محدوده، مشکل گره ترافیکی آن را برطرف کنند. وی ادامه داد : خوشبختانه طرح بسیار خوبی آماده شده که بر مبنای آن بخش غربی خیابان ولیعصر از ونک تا پارک وی، تعریض و یک طرفه به سمت جنوب و معبر فعلی نیز یکطرفه به سمت شمال طراحی خواهد شد.
وی خبر داد: یک طرح ترافیکی هم برای تقاطع شهید چمران تا میدان تجریش در دست مطالعه داریم، اما وجود بافت های مسکونی و تجاری فراوان در این محور کار را پیچیده کرده است.
احمدی نژاد در حاشیه ملاقات هفتگی با مردم و در دیدار با شهروندان منطقه ۱۶ در جمع خبرنگاران گفت: به منظور ایجاد هماهنگی در بافت منطقه ،۱۶ ضروری است کاربریهای صنعتی و انبارهای این محدوده تغییر یابد. خوشبختانه طی ملاقات های صورت گرفته در یک سال گذشته، توافق بر سر انتقال ۵/۱۱ هکتار از کاربریهای صنعتی، سنگبریهای منطقه ۱۶ از جمله کارخانه چیت سازی به بیرون از شهر به اتمام رسیده است و قرار است با اختصاص بخشی از کارخانه چیت سازی به شهرداری تهران، در این مکان فضاهای سبز، ورزشی و کتابخانه احداث شود.
وی وجود کارخانه روغن نباتی در محدود منطقه ۱۶ را موجب شکایت و مزاحمت برای ساکنین دانست و گفت: مسئولان این واحد تولیدی قول داده اند مقدمات انتقال آن را از میان بافت مسکونی منطقه فراهم کنند.
شهردار تهران همچنین گفت: معاون خدمات شهری به اتفاق مردم، محل مناسبی را در کنار بزرگراه بعثت، شناسایی و به منظور احداث یک مجموعه بزرگ بازار میوه و تره بار و شهروند، انتخاب کردند که عملیات آن بزودی آغاز خواهد شد.
خبرنگار ما به نقل از احمدی نژاد می نویسد: ما باید امکان دسترسی راحت همه شهروندان را به تمام نقاط تهران فراهم کنیم لذا رفع گره ترافیکی بزرگراه بعثت و شهید رجائی، حذف چراغ راهنمای بزرگراه تندگویان، احداث ۲ پل بزرگ شهید رجایی و شهید دستواره بر روی بزرگراه آزادگان و اجرای ۲ طرح ترافیکی برای قطعه شمال تجریش تا میدان قدس و بزرگراه نیایش تا بزرگراه صدر از جمله اقدامات ترافیکی مدیریت شهری برای دستیابی به این مهم است.

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   
 

نویسنده:  حسن علی مدنی  شنبه 83/8/30  ساعت 6:13 عصر .

 

لیگ برتر فوتبال ایران
سایپا در صدر و پیکان در قعر جدول
پرسپولیس- صباباتری دیدنی بود
006993.jpg
گروه ورزشی - جهانگیر کوثری: لیگ برتر فوتبال ایران به ظرفیت واقعی خود نزدیک می شود. اتفاقات و حوادثی که در جریان بازیها نتیجه بخش می شدند، رنگ می بازند و روی قاعده و اصول، تیمها در رده ها و جایگاههای خود قرار می گیرند.
زمانی که سایپا در رشت بر پگاه پیروز می شود، روی هر نتیجه و تحت هر زمان بازی که گل بزند، دیگر نمی توان آن را حادثه نامید. مثال زنده تر همین پرسپولیس که گام به گام به شرایط آرمانی می رسد، بدیهی است که این تیم دیگر نبازد و ذوب آهن که در حساس ترین بازی خانگی و خانوادگی بر سپاهان پیروز می شود.
برای تمام این پیروزی ها می توان دلایل محکمی آورد. استقلال اهواز _ چند ماهی است برای خود استراتژی سنجیده ای ترسیم کرده است، شکست آنها در مقابل پرسپولیس را نمی توان نقطه ضعف این تیم محسوب کرد. پاس هم روی همین منطق باید این هفته پیروز می شد. تیمی با این نفرات، بازیکنان و مربی استحقاق بیشتری دارد. یک حرف برای پاس کافی است و آن نقش مدیریت کلان تیم است که اگر به جلالی و تیم اعتماد ببخشد، بقیه مسایل روی شایستگی جلالی و بازیکنان مستعدی که دارد پیش خواهد رفت.
نوشهر هم به خواسته های خود رسید و با گزینش یک مربی اهل توپ و فوتبال که حس غریبی به آن نیز دارد، به پیروزی رسید. شموشک هم مشکل خود را از راس هرم حل کرده است. فوتبال، مربی و بازیکنان را از جریانات حاشیه ای و جاری دور نگه دارید تا به موفقیت و اهداف خود برسید. این فوتبال بدجوری نیازمند آرامش و فضای صاف است، پیوس این حرفه را خوب می شناسد، او اهل عمل و فوتبال است. باید در نوشهر به او اعتماد به نفس بیشتری داد. بحث مدیریت را جدی باید گرفت وگرنه حکایت پیکان برای بقیه تکرار خواهد شد. تیمداری و باشگاه داری کار آسانی نیست. این را مدیریت بالای ایران خودرو باید بداند که ورزش داری کار دشواری است و با این برنامه و طراحی که مدیریت ایران خودرو برای ورزش و فوتبال پیکان کرده است، راه  به جایی نخواهد برد. زمانی که پیکان به ملوان هم می بازد، دیگر نمی توان به انتظار معجزه نشست و ناگهان پیکان را در صدر جدول دید.
در هفته نهم بازیهای لیگ برتر، تیم خوش ترکیب و بدون ادعای سایپا در گیلان سه امتیاز از پگاه گرفت، کار دشواری که سایپا و تقوی خوش فکر به آن دست یافتند. گل سایپا را محسن ارزانی در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند تا تیمش به صدر جدول برسد. پاس در شیراز دست به کار بزرگی زد و خود را از گرداب شرایط بحرانی بیرون آورد. میثم منیعی در دقیقه ۶۴ پاس را به آرزویش رساند و خود را تا پله دوازدهم بالا کشید. اما زیباترین بازی در اهواز برگزار شد که پنج گل هم داشت که استقلال اهواز در همان نیمه اول سه گل به ثمر رساند، اما در نیمه دوم ابومسلم بود که دو گل را جبران کرد، اما توان تساوی بازی را نداشت.
استقلال اهواز با این پیروزی خود را به میانه های جدول رساند و ابومسلم دو پله سقوط کرد. در بازی بزرگ نصف جهان سپاهان با گلی که مدافع خوبش وارد دروازه این تیم کرد به ذوب آهن باخت تا ذوب آهن به رده دوم برسد و سپاهان نیز یک رده پائین تر بیاید. شموشک هم در نوشهر بر برق غلبه کرد. با این که گل اول را برقی ها زدند، اما توکلی و گرایلی حکم پیروزی شموشک را صادر کردند. در انزلی ملوان با یک گل (۱۲) امتیازی شد و پیکان همچنان در ته جدول باقی ماند. پیکان با ۴ تساوی همان (۴) امتیاز و بدون پیروزی و بدون گل زده به هفته دهم می رود.
پرسپولیس و صباباتری هم طی یک بازی دیدنی که صباباتری ۵۰ دقیقه آن را ده نفره بازی کرد به تساوی بدون گل رسیدند. هر دو تیم خوب کار کردند، جوانان پرسپولیس حالا مهره های مورد اعتماد سوبل شده اند. اما صباباتری هم علی دایی سرحال را داشت، او در دقیقه ۹۰ توپ را به تیر دروازه پرسپولیس زد تا همه چیز به طور مساوی تقسیم شود. فردا استقلال به دیدار فولاد می رود. فولاد برای صدرنشینی به میدان می رود و استقلال برای اثبات بسیاری از مسائل. استقلال اگر با تفاضل دو گل بازی را ببرد می تواند تا رده چهارم خود را بالا بکشد.
تابلوی نتایج لیگ برتر فوتبال
* پگاه گیلان صفر _ سایپا تهران یک
گل: محسن ارزانی (۹۲)
* فجر سپاسی شیراز صفر _ پاس تهران یک
گل: میثم منیعی (۶۴)
* استقلال اهواز ۳ _ ابومسلم خراسان ۲
گل ها: رضا جلالی ثابت (۳۰)، امیر خلیفه اصل (۳۳) و یدالله اکبری (۴۴) برای استقلال و فریدون فضلی (۷۰) از روی نقطه پنالتی و مهدی خیری (۷۵) برای ابومسلم
* ذوب آهن یک _ سپاهان صفر
گل: عقیلی مدافع سپاهان
* شموشک نوشهر ۲ _ برق شیراز یک
گل ها: امیر هاشم توکلی (۳۷) و یونس گرایلی (۶۳) برای شموشک و فرهاد محمدی (۲۵) برای برق
* ملوان انزلی یک _ پیکان صفر
گل: مجتبی قربانی (۷۱)
* پرسپولیس صفر _ صباباتری صفر

 
 

نظرات شما ()

موضوعات یادداشت

   1   2      >

وبلاگ من
 

ایمیل

 
 
 

موضوعات وبلاگ
 

تعداد کل بازدید
 

تعداد بازدید امروز
 

لوگوی خودم
`payam haye az ab gozashteh - حسن علی  
 

لوگوی دوستان
 

دوستان

خبرستان
مهدی مدنی
امیدوار

 

حضور و غیاب
 

اشتراک
 

آرشیو
 

طراح قالب